Trening 1. Przyjęty gambit hetmański – Główna linia – System Alechina – Wariant 7…c:d4
Wprowadzenie, Miniatury do analizy
Trening 2. Przyjęty gambit hetmański – Główna linia – System Alechina – Wariant 7…b5
Wprowadzenie, Miniatury do analizy
Trening 3. Przyjęty gambit hetmański – Wariant Główny – Wariant Steinitza 6…c:d4
Wprowadzenie, Miniatury do analizy
Trening 4. Przyjęty gambit hetmański – Wariant Główny – Wariant Rubinsteina 7.a4
Wprowadzenie, Miniatury do analizy
Trening 5. Przyjęty gambit hetmański – Wariant Mannheim – 4.Ha4+
Wprowadzenie, Miniatury do analizy
Trening 6. Przyjęty gambit hetmański – Wariant Showalter’a
Wprowadzenie, Miniatury do analizy
Trening 7. Nieprzyjęty gambit hetmański – Wariant Wymienny
Wprowadzenie, Miniatury do analizy
Trening 8. Nieprzyjęty gambit hetmański – Wariant klasyczny – Wariant ortodoksyjny
Wprowadzenie, Miniatury do analizy
Trening 9. Nieprzyjęty gambit hetmański – Wariant klasyczny – Wariant neoortodoksyjny
Wprowadzenie, Miniatury do analizy
Trening 10. Nieprzyjęty gambit hetmański – Wariant klasyczny – Obrona Cambridge Springs
Wprowadzenie, Miniatury do analizy
Trening 11. Nieprzyjęty gambit hetmański – Wariant trzech skoczków – Obrona Rogozina
Wprowadzenie, Miniatury do analizy
Trening 12. Nieprzyjęty gambit hetmański – Wariant trzech skoczków – Obrona Tarrasch’a
Wprowadzenie, Miniatury do analizy
Trening X. Pozycje z gambitu hetmańskiego
https://lichess.org/study/oThRxAs1
Trening 1. Obrona Skandynawska – Kontrgambit Anderssena – System Goteborg
Wprowadzenie, Miniatury do analizy
Trening 2. Obrona Skandynawska – Wariant Mieses’a – główna linia
Wprowadzenie
Trening 3. Obrona Skandynawska – Wariant Mieses’a – Wariant Laskera
Wprowadzenie
Trening 1. Obrona sycylijska – Wariant Smoczy – Wariant Klasyczny
Wprowadzenie, Partie do analizy
Obrona Sycylijska – wprowadzenie
Obrona Sycylijska – Wariant Smoczy – Atak Rausera – miniatury
Obrona Sycylijska – System Najdorfa – 6. Gg5 – miniatury
Obrona Sycylijska – System Najdorfa – 6. Gc4 – miniatury
Obrona Sycylijska – System Najdorfa – 6. Ge2 – miniatury
Trening 1. Obrona Francuska – Obrona Klasyczna – Wariant Steinitz’a
Wprowadzenie, Partie do analizy
Trening 2. Obrona Francuska – Obrona Klasyczna – Wariant Burn’a
Wprowadzenie, Partie do analizy
Trening 3. Obrona Francuska – Wariant Rubinsteina
Wprowadzenie, Partie do analizy
Trening 4. Obrona Francuska – System Nimzowitscha (Wariant Winawera)
Wprowadzenie, Partie do analizy
Obrona francuska – wprowadzenie
Słowo „pułapki” należy w szachach rozumieć jako ciche przyzwolenie na to by przeciwnik grający na pamięć, dobre w innych wariantach posunięcia, popełniał błędy. Należy mieć na uwadze, że grając mniej znany wariant, w którym przeciwnik ma duże szanse na popełnienie błędu, zawsze musimy zakładać to, że znajdzie on najlepszą dla siebie kontynuację i do gry środkowej przejdzie z lepszą pozycją.
Ale… „Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana”.
Trening 1. Partia Szkocka – Wariant 3…d6
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Karta pracy – część 1,
Trening 2. Partia Szkocka – Wariant główny – Wariant 4…Sxd4
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia, Pułapki do 13 posunięcia,
Pułapki do 20 posunięcia, Partie mistrzów do analizy.
Trening 3. Partia szkocka – Wariant główny – Wariant klasyczny – Wariant 5.Ge3
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 4. Partia szkocka – Wariant główny – Wariant klasyczny – Wariant 5.Sxc6
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia, Pułapki do 13 posunięcia
Trening 5. Partia szkocka – Wariant główny – Wariant klasyczny – Wariant Pottera 5.Seb3
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia, Pułapki do 13 posunięcia
Trening 6. Partia Szkocka – Wariant główny – Wariant Schmidt’a – Wariant 5.Sxc6
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 7. Partia Szkocka – Wariant główny – Wariant Schmidt’a – Wariant 5.Sc3
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 8. Partia Szkocka – Wariant główny – Wariant 4…Hf6
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 9. Partia Szkocka – Wariant główny – Wariant Steinitza 4…Hh4
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 10. Partia Szkocka – Wariant główny – Wariant Malaniuka 4…Gb4+
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 11. Partia Szkocka – Gambit szkocki – Gambit Haxo – Wariant 5.c3
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 12. Partia Szkocka – Gambit szkocki – Gambit Haxo – Wariant Sarratt’a 5.Sg5
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 13. Partia Szkocka – Gambit szkocki – Gambit Haxo – Wariant 5.O-O
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 14. Partia Szkocka – Gambit Szkocki – Obrona Dubois Réti – Wariant 5.e5
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 15. Partia Szkocka – Gambit Szkocki – Obrona Dubois Réti – Wariant 5.O-O
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 16. Partia Szkocka – Gambit Szkocki – Obrona Dubois Réti – Wariant 5.Sxd5
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 17. Partia Szkocka – Gambit Szkocki – Obrona Dubois Réti – Wariant 5.Sg5
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 18. Partia Szkocka – Gambit Szkocki – Wariant 4…h6
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 19. Partia Szkocka – Gambit Szkocki – Wariant 4…d6
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 20. Partia Szkocka – Gambit Szkocki – Obrona londyńska 4…Gb4+
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 21. Partia Szkocka – Gambit Szkocki – Obrona Benima 4…e7
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 22. Partia Szkocka – Gambit Göringa – Wariant 4…dxc3
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 23. Partia Szkocka – Gambit Göringa – Wariant 4…d5
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 24. Partia Szkocka – Gambit Göringa – Wariant 4…Sf6
Wprowadzenie, Pułapki do 10 posunięcia
Trening 25. Partia Szkocka – Gambit Göringa – Wariant 4…d6
Wprowadzenie